CCR generic

Ripollès Digital

Dimarts, 24 d'abril de 2018


Antoni Llagostera Fernández

Antoni Llagostera Fernández

Plataforma ciutadana El Ripollès existeix!


Dilluns, 2.6.2014 18:30h

La millora del tren de Puigcerdà


   
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


Malgrat que la Plataforma ciutadana El Ripollès existeix! va anunciar el maig de 2013 que es plantejava el seu futur, els objectius i la forma de funcionar, hem continuat fent feina.

Divendres passat, en un dels sopars tradicionals de trobada, vam convidar al santjoaní Àlex Porta (veure el blog flamacanigo.blogspot.com.es), una persona que com usuària en els darrers temps s’ha anat involucrant en la temàtica del servei ferroviari de què “gaudim” al Ripollès, de connexió amb Barcelona.

Com es pot veure la nova etapa de la Plataforma El Ripollès existeix! continua centrada a impulsar una sensibilització a favor de les infrastructures de comunicació viària, ferroviària i telemàtiques del Ripollès i dels Pirineus.

Àlex Porta ens va explicar les iniciatives que han endegant un grup heterogeni d’usuaris de la línia fèrria, tant des del Ripollès com Osona, que s’han unit sota un nom molt explícit: Perquè no ens fotin el tren.

La constatació és que el servei és objectivament molt millorable. Hi ha alguns elements que semblen increïbles. Per exemple l’horari dels primers i darrers trens en cadascuna de les direccions té una falta de coherència i d’oportunitat molt clares.

Hi ha una reivindicació clara: Que el primer tren Ripoll-Barcelona torni a ser semidirecte, per donar un bon servei a les poblacions del nord d’Osona i del Ripollès.

És absolutament impresentable que el tren tardi  entre 1 hora i 50 minuts i 2 hores a cobrir un trajecte d’entre 100 i 110 quilòmetres.

El ferrocarril de Barcelona a Puigcerdà és una línia internacional que permet connectar Barcelona amb Tolosa de Llenguadoc, dos importants ciutats; i que malgrat la seva potencialitat s’amaga als possibles usuaris. En cap lloc informatiu dels trens espanyols i francesos apareix publicitada aquesta possibilitat.

Porta va explicar les propostes de millora d’infraestructura, del desdoblament de la via. Sembla que algunes actuacions de desdoblament, en llocs puntuals i fàcils, podria suposar una inversió de 60 milions d’euros, contra els 600 milions que suposa un desdoblament total de Barcelona a Ripoll.

Si hi ha aquesta alternativa factible, com és que no hi ha ja decisió i començats els treballs?

Estem davant una inversió que possibilitaria manifestament una millora del servei i les prestacions. Aquesta actuació suposaria una aposta clara i contundent, una proposta que permetria mirar el futur amb esperança, oferint noves possibilitats.

Estem molt clarament amb l’actuació d’Àlex Porta, davant un activisme que és molt necessari per tal d’anar avançant en una direcció que fa molt anys que es reivindica.

Cal que la lluita a favor del ferrocarril de Barcelona a Puigcerdà continuï i que amb l’esforç i reivindicació de tots, la millora (que ha existit!) segueixi la línia correcta, amb dos potes molt clares: Millora infraestructural i del servei.


Lectures 1523 lectures   Enviar article Envia
  • La Tafanera
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




publicitat

giny

giny



giny

publicitat

giny

En paper

publicitat

giny

Vídeos

giny

giny

Fotografies

  • Festa Major d'Ogassa 2014

  • 3 Dies Trial Santigosa

  • Efectes de la nevada al Ripollès

  • Carnaval de Sant Joan de les Abadesses

  • 61è Aplec de la Sardana de Ripoll

  • Dijous Llarder a Ribes de Freser

  • Trial Open Ripoll

  • Fira de la Mel de Ribes de Freser

  • Ripoll

    Cavalcades de Reis 2017

  • Carnaval de Campdevànol

  • Sant Pau de Segúries

    Cavalcades de Reis 2017

  • Carnaval de Setcases 2015

  • Festival Clownia

  • Festa del Segar i el Batre

  • Torneig Germans Vila Riera

  • Flama del Canigó 2015

  • 18a exposició de Bonsai a Sant Joan de les Abadesses

  • Trobada de cotxes i motos antigues a Llanars

  • Carnaval de Ripoll 2014

  • 3 Dies Trial Santigosa

publicitat

giny

publicitat

giny

Butlletí

Si vols rebre per correu electrònic els titulars, apunta-t'hi

Correu electrònic
     
avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.


Un projecte de:
Premsa comarcal


Amb la col·laboració de:
Fundació Lluís Carulla



Amb el suport de:
Generalitat de Catalunya