ERC Sant Joan de les Abadesses
Dilluns, 8.5.2017 12:15h
La dinàmica social actual del municipi i el moviment de persones dins el mateix canviarà a curt termini. A l’extrem nord-est de Sant Joan, a la Coromina del Bac, sembla ser que als propers mesos s’hi començarà la construcció del nou centre educatiu.
Amb aquesta premissa, si hom fa un fàcil exercici de reflexió, tot passejant de la Coromina del Bac fins al final del barri de la Plana, i es posa en la situació d’una persona amb mobilitat reduida s’adonarà de la cursa d’obstacles amb què es transforma el trajecte és més que considerable.
Si bé és veritat que als últims anys s’ha pres consciència de la necessitat d’eliminar les barreres arquitectòniques, són moltes les que encara perduren avui dia i que denoten la necessitat d’anar-les suprimint fins a esdevenir un municipi lliure de barreres.
A la mateixa Coromina del Bac, cap vorera compleix amb allò exigit per aquelles associacions, tals com MIFAS, sensibles i reivindicatives amb aquesta necessitat. Una mancança palpable a moltes de les voreres existents entre el nou pol de creixement municipal i la plaça Clavé. Aquesta i l’adjacent prolongació del carrer Ramon d’Urg fins al carrer Berenguer Arnau corresponen a una gran barrera arquitectònica que desuneix l’àmbit de creixement de Sant Joan i el seu centre neuràlgic, i on cal pensar molt bé quines actuacions de millora s’hi poden arribar a dur a terme.
A altres sectors de Sant Joan la presència de barreres arquitectòniques és més flagrant. Només cal ampliar la passejada als barris del Pla del Roser i l’Estació. Voreres estretes i desnivells entre aquestes i les respectives calçades més que considerables.
Si bé les barreres són un impediment per persones amb mobilitat reduïda, cal posar accent amb els fitons del carrer Joan Maragall i de l’aparcament de can Creuet. Elements que han provocat masses caigudes des de la seva col·locació i, ja hi ha qui ha pres mal de forma considerable i innecessària. És cabdal que es canviïn o s’eliminin els fitons per ampliar les respectives voreres i disposar d’unes zones de pas segures. No es poden permetre més accidents.
Cal elaborar un pla d’actuació amb data finita i adaptar la totalitat del municipi per, equitativament, adaptar-lo a totes les necessitats. A Sant Joan, zero barreres.