40 Hores, fira i molt més

Editorial

Arriba la Fira de les 40 Hores de Ripoll. Un esdeveniment que mobilitza a tota una vila i, en conseqüència, a tota una comarca. A més de la passejada tradicional que fan milers de persones admirant i comprant en els molts estands i parades, amb productes ben atractius, cal donar importància al valor afegit de la cita, més enllà dels tres dies de Fira. El que són els reptes de presentt i de futur. Donant un cop d’ull als continguts de la Fira, hi trobem una voluntat de participació ciutadana que no es sol veure massa en altres manifestacions semblants. Per exemple, els ripollesos podran votar les propostes dels pressupostos participatius, sobre què és el que consideren més oportú per a fer inversions o per gastar en despesa corrent. També es podrà votar quin ha de ser el cartell que anunciï la Festa Major de Sant Eudald i l’elecció de candidats del pubillatge local. Fins i tot, mitjançant el Consell Comarcal, es podrà triar a on es vol que se celebri la 3ª Trobada de Gent Gran del Ripollès. Aquest fet suposa que, tothom qui vulgui, pot ser partícep de fer vila i de fer comarca.

 

En un altre sentit, moltes entitats ens presenten què es pot fer per impulsar un Ripollès més solidari, més dinàmic i més emprenador. La UIER, per la seva banda, en el seu estand, tornarà a convocar a totes aquelles persones que busquin feina. Els directors de recursos humans de diferents empreses atendran a aquelles persones que tinguin interès en treballar. Sembla una iniciativa senzilla, però no deixa de ser destacada i important, quan tots plegats (empresaris i administracions), volen que els joves i no tant joves ripollesos o d’altres indrets, tinguin possibilitat de trobar feina. També podrem veure l’activitat d’associacions empresarials de la comarca, igual que d’altres, en l’aspecte solidari i social.

 

La Unió de Botiguers de Ripoll, per la seva banda, presenta una nova iniciativa: El carrer del botiguer. Un espai on els comerciants de la vila es volen acostar més als ciutadans, mostrant i venent aquells productes que són aquí, a casa, i moltes vegades els anem a buscar ben lluny. És un altre aspecte per a reflexionar: l’aposta pel comerç de proximitat. Un dels valors més considerats de la comarca, la gastronomia i els productes Ripollès, també tindran un lloc preferent. El Tastatast i Som Ripollès ens aportaran aquests atractius per descobrir la projecció dels nostres establiments i la qualitat dels nostres productes dels quals, cada un de nosaltres, n’hem de ser ambaixadors. La creativitat dels nostres professionals no té límit i la qualitat dels productes del nostre territori és excel·lent.

 

La Fira de les 40 Hores dura només tres dies, però el contingut que ens presenta està orientat perquè duri molt temps. És, en part, si se sap fer bé i  si ens ho creiem, una bona recepta per afrontar el futur amb garanties.

 

Bona Fira de les 40 Hores!