Remuntada

Editorial

Aquesta expressió comporta sempre motius de satisfacció. Vol dir superar aquells obstacles o situacions adverses que comporten un sobreesforç per assolir els objectius previstos. I en aquest cas, mirant-ho des de fora de termes futbolístics, la comarca ha fet una gran remuntada. Ho ha fet en diferents conceptes com són els d’acollida, servei, atractiu i qualitat.

Des de feia molts anys, El Ripollès, no havia tingut una ocupació tant elevada. Condicionats per la meteorologia a favor, i els atractius de les festes, la Setmana Santa ha estat un èxit.

Començant pel primer apartat, l’acollida, cal fer referència als allotjaments tant d’hotels, cases rurals, hostals i albergs, que han assolit una ocupació esplèndida, així com els serveis d’informació turística, que han complimentat les consultes dels visitants de manera notable. L’ocupació a nivells per sobre del 90% i les consultes als centres d’informació turística s’han disparat. Vol dir que la comarca atrau. Ara bé, la seducció que pugui tenir no l’hem de considerar estable o permanent, s’ha de conservar i impulsar. La comarca, per ella mateixa, té prou valors per ser-ho per la seva situació, paisatge i activitats. Alerta, però. El conformisme, sovint, ha estat el parany que porta al cofoïsme i, seguidament, al fracàs. 

Els serveis són molt importants. Uns visitants ben atesos, tornen. I alhora fomenten que vingui més gent. L’èxit d’un bon servei passa per una bona formació dels professionals del sector turístic i la confiança que els mateixos ripollesos han de tenir amb els nostres productes. Que la gent se senti ben tractada no té ni preu i no hi ha màrqueting que valgui. És fruit d’una bona relació personal entre amfitrions i visitants, que permet sentir-se ben rebuts a una comarca no pròpia. 

L’atractiu, que si per una banda el tenim en el paisatge (afavorit per la meteorologia d’aquests dies), també el tenim amb les activitats. Les estacions de Vallter 2000 i Vall de Núria han estat objectius preferents dels visitants. Però també cal assenyalar els Tres Dies Trial Santigosa, les processons de Campdevànol i Camprodon i altres esdeveniments com la Fira Formatgera de Ribes, entre moltes altres activitats de la comarca.

Finalment, un altre aspecte que afavoreix la remuntada és la qualitat. La gastronomia ripollesa és líder. També l’oferta d’allotjaments ha estat bona, tot i que potser davant la demanda cal fer un plantejament per augmentar-la. La crítica ens la marquen les comunicacions. Retencions a l’entrada de Ripoll els primers dies i cues a la sortida el diumenge i dilluns passats són, com se sol dir, danys colaterals que, amb voluntat política, tenen solució.

En valoracions d’altres anys, ens lamentàvem que tant que hi ha al Ripollès, no tingués prou acceptació. Però, aquest any ha estat diferent. S’ha remuntat i els representants dels sectors turístics diuen que el mes de febrer, que és el més fluix, ni s’ha notat. Sembla que s’han fet les coses bé i, si a vegades diem que mai plou a gust a tothom, aquesta any podem afirmar que ha nevat a gust de tots. O sigui, el Ripollès també és turisme de qualitat i per molts anys.