Es crea una mesa de negociació sobre les condicions laborals dels treballadors del Consorci de Benestar Social

Demanen millores en el sou, en la relació dels llocs de treball, la baixa laboral, les hores de treball setmanals i el quilometratge

per Redacció

Arreu

La seu del CBS està ubicada al Consell Comarcal
La seu del CBS està ubicada al Consell Comarcal | Xevi Pujol

Els treballadors i treballadores del Consorci de Benestar Social del Ripollès (CBS) van acordar en una reunió el passat divendres la constitució d'una mesa de negociació per debatre les millores laborals que demanden. Així ho han afirmat membres del seu Comitè d'Empresa, que han preferit mantenir l'anonimat però que afirmen estar parlant en nom del conjunt de treballadors. Aquesta mesa, que es reunirà un cop al mes, estarà formada pels membres el Comitè d'Empresa, un delegat de Comissions Obreres (CCOO), la directora del CBS, el president del Consell Comarcal i del CBS i el secretari de l'ajuntament de Ripoll i el CBS. Els treballadors, segons els membres del Comitè, demanen «una revisió de l'estudi de la relació dels llocs de treball, amb la possibilitat de negociar un augment de sou; la reclamació de les 35 hores setmanals; que durant la baixa laboral es cobri el 100% del sou sigui quin en sigui el motiu; i una millora en el quilometratge». Des del Comitè es percep la predisposició de les dues parts per poder negociar, i afirmen que per això han decidit donar «un vot de confiança», ja que admeten que pot ser un procés llarg. Reclamen, però, que es compleixi el compromís d'una reunió mensual.


Al CBS hi treballen una seixantena de persones, entre treballadors familiars i tècnics. «Nosaltres som els afectats directes, però realment qui surt més perjudicada és la gent de la comarca», diuen. Detallen que les llistes d'espera que tenen les persones que acudeixen al Consorci són molt llargues, ja que poden superar els 30 dies o el mes i mig. «A més, la gent no vol venir a treballar aquí i alguns treballadors marxen», expliquen. Per aquests motius, recalquen que «es perd el vincle amb els usuaris del CBS i aquest és molt necessari en els casos que tractem. Molts professionals es cremen, es cansen o marxen i un cop això passa, s'ha de tornar a començar tot el procés amb les persones ateses». Alguns dels casos que atenen són els de gent que no troben feina, però que quan se'ls hi acaba la llista d'espera, ja n'han trobat, per exemple. També reclamen més seguretat als seus llocs de treball, ja que consideren que realitzen una feina de risc: «molta gent ve enfadada perquè tractem temes delicats».


Des del Comitè pensen «que les millores que demanem també són un bé per l'empresa, per la comarca i per a les persones», i confien en poder trobar una solució, ja que «el Consorci és conscient del problema que hi ha».