Dos joves de Ripoll creen un podcast
La proposta ha nascut de la voluntat de compartir opinions i experiències

Dos joves de Ripoll, juntament amb l’educador de carrer del municipi han impulsat el podcast Pa Ke Hablar. Es tracta d’apropar aquelles reflexions i interessos que solien compartir al carrer els joves del territori. De moment, les visualitzacions i subscripcions al seu canal de Youtube van en augment i també disposen d’altres xarxes com Instagram, Facebook i Twitter. «La idea és abordar, des d’aquest espai temes de joventut, interessos dels joves i poder parlar de diferents inquietuds i temes», explica Douglas Varela, educador de carrer.
De fet, els joves reivindiquen que aquest espai era necessari a Ripoll. «És que no hi ha un espai per a joves a Ripoll i més en l’àmbit enfocat a les notícies o podcast,on els joves parlin des del seu punt de vista sobre la situació que es viu en aquests moments. Creiem que feia falta un punt de vista jove, tot i que també per als adults i aquesta és l’oportunitat perfecte», diu Mario Mora, impulsor del projecte.
La idea és no només aportar el seu punt de vista sinó també tenir diversos convidats. «Vam portar a un amic nostre que és raper, en Jonatan, en Moha que fa parkour i hem pensat portar més gent també jove, que ens puguin aportar diferents punts de vista i maneres de veure les coses», afegeix un dels promotors del podcast. Els podcasts es poden veure al canal de youtube Pa Ke Hablar on els solen penjar els diumenges a la tarda.
Aquesta és una oportunitat perquè els joves de la comarca puguin participar d’un projecte inclusiu, on es convida a tothom qui vulgui a participar-hi per opinar sobre temes diversos que afecten directament als adolescents. Poden expressar-se lliurement, sempre des del respecte, per parlar sobre les seves inquietuds i preocupacions.
