Voluntariat per obrir les portes de l'església de Sant Jaume de Queralbs

Tres voluntaris obren les portes els diumenges d'estiu durant dues hores perquè visitants puguin conèixer el patrimoni del temple

per Guido Cengiarotti

Arreu, Cultura

Voluntariat per obrir les portes de l'església de Sant Jaume de Queralbs
Voluntariat per obrir les portes de l'església de Sant Jaume de Queralbs

La Rosa i la Josepa són dues voluntàries que, des de fa tres anys, van tenir la iniciativa d’obrir al públic l’església del seu poble, Sant Jaume de Queralbs. Juntament amb un altre veí, en Sisco Coll, veien com després de la missa dominical, molts curiosos s’apropaven al temple, però havia de tancar. Per això, van demanar al mossèn si podien custodiar la clau i permetre l’entrada dels visitants d’un monument emblemàtic del poble. La resposta va ser afirmativa i, fins i tot, des d’aleshores, mantenen un registre de visitants.

«El primer any vam rebre 568 visitants, el segon van ser més de 600 i  l’any passat ja gairebé vam fregar les 700 persones», explica la Josepa. 

A banda de ser les encarregades d’obrir i tancar portes cada diumenge d’estiu a partir d’aquest diumenge dia 28, d’11 a 1 del migdia, també donen algunes explicacions als visitants que ho demanen i ofereixen alguns llibres sobre l’església per obtenir algun donatiu més.

I és que el temple necessita algunes tasques de manteniment al paviment i al teulat. La Rosa comenta que «hem de canviar el terra, que és de fusta. Ens aniria bé algú que ens ajudés perquè tot és molt car. I el teulat, que és de llosa antiga, a sota hi ha una capa de terra que actua com aïllant, però a dia d’avui sembla més un jardí que un teulat».

Tots, motius per animar-se a fer-hi una visita i pel qual les voluntàries obren les portes a tothom, tant al temple com, si algú vol, a compartir la tasca per seguir donant valor a aquest monument queralbí.