El Banc d'Aliments demana voluntaris pel Gran Recapte

Després de la pandèmia, aquest any es tornarà a recollir menjar als supermercats i falta gent per cobrir els torns

Societat, Economia

Supermercat del Banc d'Aliments del Ripollès
Supermercat del Banc d'Aliments del Ripollès

S’acosta el cap de setmana del gran recapte i el Banc d’Aliments del Ripollès fa una crida a la ciutadania perquè col·labori de la manera que prefereixi. En primer lloc, els voluntaris habituals destaquen que cal mantenir una entrada continuada de productes, especialment de cara a un hivern que amb l’augment dels preus serà encara més complicat: «Ens arriba ajuda de la Unió Europea, però és un menjar que arriba, però que se'n va molt de pressa. És a dir que, malgrat que puguem tenir el magatzem ple per temporades, és un magatzem que es buida de seguida i necessitem que el flux d'aliments sigui continu. Ens fa falta menjar», exposa la coordinadora de Creu Roja Ripoll, Sílvia Gallard.

Una bona ocasió per aportar aliments és el Gran Recapte que enguany tindrà lloc el cap de setmana del 25, 26 i 27 de novembre. Serà la primera vegada, després de dos anys de pandèmia, en què es podrà recuperar els punts de recollida en supermercats i això vol dir que fa falta gent que cobreixi aquestes tasques: «Són dues cadenes de supermercat les que accepten voluntaris als seus establiments i, per tant, són molts torns per cobrir. Ens fa falta gent que vulgui col·laborar, que es vingui apuntar a la Creu Roja i que després nosaltres distribuirem en els diferents punts», afegeix Gallard.

Aquests voluntaris s’encarregaran d’informar els clients de la campanya de recollida i de donar-los una bossa per si decideixen col·laborar. Les persones interessades a participar també poden contactar amb la Creu Roja per via telefònica.