Aquest divendres la Ruta Hippie del Romànic compleix 20 anys

Societat

L’esperit dels anys 60 retorna a Ripoll amb més de sis-centes persones que resistiran les baixes temperatures amb ganes de festa, de disbauxa i de divertiment. Arriba la Ruta Hippie del Romànic, que no només serà l’avantsala de les rues de Carnestoltes, sinó que reforçarà la seva personalitat única i diferent amb motiu de les dues dècades de vida. Des de fa dies que els joves de la capital i els no tan joves rebusquen entre l’armari  per trobar la roba idònia per ressorgir l’esperit dels hippies i convertir el centre del municipi en Woodstock per un dia.
 

 Com és habitual, els participants d’aquesta ruta prendran part en les diverses proves que des de la Comissió de Festes els han preparat. Els grups, formats per entre quatre i sis persones, hauran de formalitzar la seva inscripció prèviament. La festa s’iniciarà pels volts de les deu de la nit, amb el pregó d’inici de Carnestoltes del rei, que tornarà a ser un membre de la colla ‘Els amics del Malta’, la qual va ser la vencedora de l’edició anterior. Enguany no seran els grallers qui portin la veu cantant en la rua en la processó amb més amor del ripollès, sinó que ho faran els ‘Flooper Trotters’. Una xaranga made in Ripoll que s’encarregarà d’amenitzar les diferents proves acompanyats dels seus instruments. No deixaran a ningú indiferent, això està assegurat.  De mica en mica i com si fossin el flautista d’Hamelín conduiran al seu seguici fins al centre neuràlgic de la festa, la sala Eudald Graells. La Ruta Hippie del Romànic no seria el mateix sense la posterior festa a la sala ripollesa.

 
Els encarregats de punxar els èxits d’ara i sempre seran el PD Hue i Brtrandj. Els hippies ballaran a ritme de cançons com Eva María se fué, Un rayo de sol, Could you be loved o Here comes the sun.