Ripoll es vol adaptar a la bicicleta, amb l’ajuda d’Europa

L'Ajuntament ha sol·licitat una subvenció per avançar en el Pla Director de les Bicicletes

per Judith Espert

Arreu

Unanimitat per seguir treballant per una vila més sostenible
Unanimitat per seguir treballant per una vila més sostenible | Judith Espert

Ripoll camina cap a una mobilitat més sostenible. Ha sol·licitat, a través del Consorci de Vies Verdes, una subvenció per desplegar una xarxa de carrils bicis arreu de la vila i que també connecti amb els punts perifèrics. El projecte està valorat en més de 260.000 euros. Una aposta per oferir «més seguretat» als ciclistes i també pacificar el municipi, ha detallat Munell. Si s’aconseguís aquest atorgament, detalla el batlle, seria la manera que el projecte «que l’Ajuntament té la voluntat de desenvolupar, pogués tenir el 50% del cost a través d’Europa i que l’any 2019-2020 es pogués anar implementant».


El primer carril bici s’hauria d’haver construït aquest 2018. La previsió d’ubicar-lo en el carrer Macià Bonaplata, però, n’ha retardat l’execució. A conseqüència d’una canonada que es va perforar i les obres per reparar-la, es va posar de manifest que «habilitar un sol carril per a vehicles de motor provoca un col·lapse a l’anell de circulació i també a la carretera de Barcelona». En conseqüència, diu Munell, «això va posar en evidència que ens hauríem equivocat». Per tant, s’ha sol·licitat als redactors del pla que reconsiderin aquest punt i busquin alternatives. La previsió és que es pugui construir a principis de l’any vinent.


Fem Ripoll i la CUP celebren aquesta aposta perquè permetrà fer realitat algunes de les peticions que han fet en els últims temps. La portaveu socialista, Anna-Belén Avilés, ha recordat que suposarà que «fem una passera que faciliti l’accés a on hi ha Sodeca i Matrix perquè sigui accessible tant a peu com en bicicleta d’una manera fàcil» tal com havia sol·licitad l'oposició en ple mentre que el portaveu cuparie, Santi Llagostera ha argumentat que «anem cap a un model més sostenible i ecològic i només podem dir que felicitats». Tot i això, arran de la problemàtica al carrer Macià Bonaplata ha subratllat que «hem d’apretar perquè no es tardi gaire».


Esquerra Republicana, per la seva banda, ha requerit que també es treballi per aconseguir una ciutat més intel·ligent, amb qüestions com els semàfors. UUna proposta que volen que es reflecteixi en la contractació de l’empresa que faci el manteniment de les instal·lacions semafòriques del municipi. El portaveu republicà, Roger Bosch, ha detallat que «en els semàfors on hi ha més concurrència i que el que fan és dirigir el trànsit, apostaríem per semàfors intel·ligents que canviïn el temps de prioritat segons l’afluència que hi hagi a un carrer o un altre», entre altres propostes. L’equip de Govern ho veu amb bons ulls i ha assegurat que treballarà perquè aquests requisits s’incorporin en aquest expedient de contractació.