Ser innovadors, ser competitius

De tant en tant, en aquesta secció, parlo que ens cal ser innovadors per ser competitius. Ho faig perquè tinc molt clar que l’èxit econòmic de la nostra comarca no és res més que l’èxit econòmic de les empreses que hi tenim (grans, petites, autònoms, comerciants, industrials, del món dels serveis, ...). I no em cansaré d’insistir-hi perquè estic convençut que ens cal ser competitius no ja per a sobreviure, sinó per consolidar i fer prosperar l’activitat econòmica, que és, al capdavall, el confort i la prosperitat de tots.

 

És en aquesta lluita per ser competitiu que estic convençut, també, que la innovació és l’eina més útil per a dirigir la nostra activitat pel camí de la competitivitat.

Tots ens hem de plantejar tenir una oferta apreciada pels consumidors i al seu abast, si no, no vendrem

 

 

 

 

 

Avui més que mai, el món econòmic és, a tots els nivells, més competitiu i aquesta competència ens arriba d’arreu del món i per tots els mitjans, físicament i digitalment i, si volem sobreviure en aquest mercat, hem d’estar a l’altura. Hem de competir.

 

I què vol dir ser competitiu? Bàsicament, ser competitiu és tenir una oferta apreciada pels consumidors, sigui pel disseny, sigui per la funcionalitat, sigui per la utilitat, però també a l’abast del potencial client, per proximitat, per servei, per immediatesa... i també per preu.

 

I això val per a tots els sectors d’activitat, el sector primari, el turisme, l’hostaleria, els serveis, els serveis a la indústria, la indústria... Tots ens hem de plantejar tenir una oferta apreciada pels consumidors i al seu abast, si no, no vendrem i, si no venem, no sobreviurem.

 

És aquí a on la innovació té un paper clau en l’activitat econòmica actual. Hem d’innovar permanentment per estar a l’altura del que necessita el nostre negoci. Hem d’innovar permanentment per a mantenir la nostra oferta actualitzada a cada moment. Cal que ens preocupin permanentment les expectatives en servei i en moda i gustos dels nostres clients.

 

I hem d’innovar permanentment per poder oferir un preu ajustat i que ens deixi el marge imprescindible per a assegurar la continuïtat del negoci i per guanyar-nos la vida.

 

I és per això que l’actitud innovadora ha d’incorporar-se a l’ADN de la nostra activitat.

 

Sempre hem d’estar alerta de com cal evolucionar i enriquir la nostra oferta, i fer-ho. Sempre hem d’estar alerta de com podem millorar els nostres costos per fer més assequible el nostre preu, i fer-ho.

 

I sempre, vol dir sempre. Recomençar cada cop, sempre, sempre. Incansablement.