Proveïdors

En el món de l’empresa, els proveïdors són un aspecte estratègic de l’activitat.

Dels proveïdors en depèn, moltes vegades (o, si més no, pot condicionar-la de forma decisòria), la qualitat del nostre producte o servei. I, si és així, els tenim com a tals? Els reconeixem la capacitat de condicionar el nostre procés, el nostre producte i el nostre servei? Els tenim realment com a part integrant bàsica del nostre procés o producte?

Als proveïdors hem de demanar, prioritàriament, que siguin rigorosos i eficients en el subministrament. Avui en dia ningú es pot permetre un estocs de materials o components que s’han de finançar amb uns recursos que són cars i escassos. Un retràs, dons, en l’entrega pot ser fatal, en alguns cassos, per a la continuïtat del nostre procés productiu i un tall en la línia de producció per un retràs en un subministrament difícilment es compensa amb un preu econòmic.

També els hi hem de demanar seguretat tecnològica. No s’hi val tot avui en dia, necessitem garantia formal de l’acompliment de la legalitat i de les normatives tècniques que han de complir els productes i els materials que comprem. Un error o una deixadesa en un aspecte tècnic, de regulació tecnològica o ambiental pot provocar uns costos de reciclatge o de recuperació que no pagarem amb un diferencial de cost del producte o del material aprovisionat.

Hauríem de poder esperar una progressiva aportació de les qualitats dels productes o materials aprovisionats a la inevitable evolució del nostre producte o serveis del que han de formar part. I si és el mateix proveïdor el que ens proposa millors solucions, avançant-se a les nostres necessitats, millor que millor.

Tot això vol dir que les relacions amb els nostres proveïdors, han de tenir com a premisses fonamentals del servei que esperem aquestes característiques. A un preu competitiu, segur, però no excloent, perquè si el que volem oferir amb el nostre producte o servei és valor per al nostre client, el que hem de reclamar (i reconèixer) és valor efectiu de les nostre compres.

Si aquesta reflexió és vàlida per a avaluar els nostres proveïdors, com ens hem d’avaluar nosaltres mateixos quan som nosaltres els proveïdors? Perquè tots som, a la vegada, clients i proveïdors, i els mateixos criteris que tenim per exigir als nostres proveïdors, els tindran els nostres clients amb nosaltres i els nostres productes.

Estem organitzant-nos per ser uns proveïdors tan eficients com els que esperem trobar nosaltres mateixos, sinó més ?

Estem segurs que entenem que els nostres clients no tenen recanvis al magatzem per si falla la nostra entrega? Podem transmetre al nostre client la seguretat que els nostres subministraments seran fiables en quantitats i en terminis d’entrega?

Podem assegurar que els nostres productes tenen les característiques tècniques i reglamentàries que precisen i les tenen amb fiabilitat al llarg del temps?
Sabem quina funcionalitat tenen els nostres productes o serveis per als nostres clients i ens esforcem per a millorar-la, incorporar noves característiques que millorin la integració del nostre subministrament al seu producte o servei?

Coneixem les noves tendències del mercat del nostre client i ens preocupem perquè el nostre producte s’avanci a aquestes tendències? Li fem fàcil? Li proposem millores que li aportin valor i facin rendible la seva compra a nosaltres?

Tots som compradors i venedors. Tos som proveïdors uns dels altres. Cal que treballem en equip cadascú des del lloc que li toqui per aportar valor a la cadena. El valor és la clau d’una oferta competitiva.