Preu a la seguretat?

Al llarg d’aquesta legislatura, des del grup municipal d’ERC, hem demanat a l’equip de govern que emprengui les reunions necessàries amb el Ministeri de Foment per tal que es duguin a terme les accions pertinents per incrementar la seguretat de la carretera N-260, al seu pas pel centre de Sant Joan. Unes accions que o bé hauria d’assumir l’Estat, com a responsable i titular de la carretera, o en defecte, i de forma subsidiària per inacció estatal, haurà d’assumir el propi ajuntament.

 

Fa pocs mesos, una mare, amb el seu cotxet, passava pel pas de vianants més proper a la caserna de la Guàrdia Civil i un cotxe que anava a tota velocitat, gairebé se’ls endú per davant. La sort va permetre que tot plegat quedés en un ensurt i el cotxe acabés frenant a pocs centímetres de l’infant. Exemples com aquest, on l’excés de velocitat dels vehicles és constant a la carretera de Camprodon, són recurrents al dia a dia de Sant Joan i els veïns en són conscients i molts estan preocupats per aquest fet.

Posar preu a la seguretat és contrari a allò que el grup municipal considera prioritari pel futur del nostre poble, la seva gent

 

 

 

 

 

 

A l’altre extrem, al carrer Comella, un cop passat el Pont Nou i ja a l’interior de la baronal vila, la manca de visibilitat n’és un altre agreujant. Segurament és el punt “negre” de Sant Joan. És on s’han produït històricament la majoria d’accidents i atropellaments.

 

Hem de buscar una o més solucions i si els responsables de la carretera no se’n fan càrrec, tal i com afirma l’equip de govern, primer cal que ho assumim des de l’Ajuntament i després en fem les denúncies pertinents.

 

Amb aquestes premisses, al plenari del mes de novembre, com a grup municipal, vam tornar a incidir per tal de trobar una solució a aquesta falta de seguretat viària. Vam insistir amb quines mesures preveia dur a terme l’equip de govern.

 

Es va comentar que la proposta que es preveia realitzar a curt termini era la reducció de la velocitat al centre del poble. És a dir, que els cotxes no sobrepassin els 40 km/h. Des del nostre grup vam considerar que era una proposta insuficient, ja que si fins ara no es compleixen les senyalitzacions de velocitat a 50km/h, que farà que la nova senyalitazació incrementi la seguretat?

 

Com a regidors vam tornar a posar a sobre la taula la col·locació de senyals lluminoses que alerten als conductors d’un possible excés de velocitat o altres elements de caire sancionador, tal i com vam proposar al plenari del mes de setembre. Elements que han tingut un notable èxit a altres municipis. Una proposta de moment desestimada per part de l’alcalde pel cost econòmic d’aquests elements. Posar preu a la seguretat és contrari a allò que el grup municipal considera prioritari pel futur del nostre poble, la seva gent.