Els alcaldes i el Consell Comarcal demanen millores a la R3 d'una vegada per totes

Plantegen passar la gestió de Rodalies a FGC com una solució a la situació actual

per Laura Segur, Redacció

Infraestructures, Arreu

Roda de premsa d'alcaldes i Consell per queixar-se de l'estat de la R3
Roda de premsa d'alcaldes i Consell per queixar-se de l'estat de la R3 | Laura Segur

«En un estat lamentable de la línia», en aquesta valoració coincideixen els representants dels municipis per on passa la R3 i del Consell Comarcal del Ripollès, desplaçats a l’estació de Ribes de Freser en la roda de premsa convocada de manera extraordinària, a raó del descarrilament de la passada nit a Toses.

El vicepresident en funcions del Consell, Josep Coma, afirma que cal que l’estat es faci càrrec d’una vegada per totes de les millores necessàries en aquesta via, abans que es produeixi algun altre incident de major magnitud. Els representants de Campdevànol, Ribes de Freser i Planoles coincideixen en què cal tenir una línia ferroviària en condicions.

«Ningú ens escolta, no sabem on reclamar. Lamentem les situacions com l'actual, on es constata que mantenir aquesta deixadesa provoca aquests accidents on gràcies a Déu no hem hagut de lamentar víctimes», diu Mariano Arranz, tinent d'alcalde de Planoles.

«No s'han portat a terme les inversions que es requereixen. Nosaltres demanem poder tenir les inversions i millores que necessitem perquè és una línia que és un eix», explica Mònica Santjaume, alcaldessa de Ribes.

«Hi ha manca de preocupació per la seguretat dels ciutadans que fan un ús diari d'aquesta línia. Durant molts anys s'ha reclamat que s'hi estigui més a sobre però no hi ha hagut manera», expressa Blanca Sánchez, alcaldessa accidental de Campdevànol.

Que la gestió de Rodalies passi a Ferrocarrils (FGC) és una de les solucions per les quals aposten els representants polítics. «Viure en la pròpia pell la diferència d'una gestió amb una altra, no té color», opina Santjaume. «Si no són capaços de mantenir les vies i de poder-se comunicar amb el territori per explicar el que ha passat, que es plantegin fer el traspàs del finançament i de les infraestructures a Ferrocarrils, una empresa pública que funciona, i ho veiem clarament amb el Cremallera de Vall de Núria», expressava Josep Coma.

En el cas de les estacions tan de Planoles com de Campdevànol també s’ha criticat l’estat de deixadesa de les instal·lacions i del servei.

L’alcaldessa de Ribes de Freser recordava que la línia Ripoll-Puigcerdà és centenària i que cal tenir una línia en condicions per l’alt ús d’aquesta, que serveix de connexió no tan sols amb les comarques veïnes i la capital, sinó també per la seva condició de connexió internacional. Els polítics també han criticat la manca d’informació per part dels òrgans estatals responsables dels fets succeïts.