Nous murals per al Barri de l’Estació de Campdevànol

Una dotzena d’artistes han pintat murals en aquest barri per embellir l’entorn

per Guido Cengiarotti

Cultura

Nous murals per al Barri de l’Estació de Campdevànol
Nous murals per al Barri de l’Estació de Campdevànol

El barri de l’Estació de Campdevànol és avui una mica més singular gràcies a la dotzena de murals que s’han pintat a les façanes d’alguns dels seus edificis. Es tracta d’una iniciativa del consistori, que a través del festival Grafftech ha convocat dotze pintors que han estat treballant els darrers dies en diferents parets.

Els artistes que han treballat a Campdevànol venen de diverses parts del món, com ara David de León, mexicà, que explica com tots els murals estan agrupats sota la temàtica del ferro i la forja com a símbol del poble, i que el treball i l’experiència han sigut molt positius amb l’entorn i els veïns, que veuen canviar l’escenari del seu dia a dia. «Parlem sobre la mineria i el ferro i m’ha tocat pintar una traginera, per això hi he afegit un burro portant fusta», comenta de León.

Els artistes valoren també de forma molt positiva que hi hagi una coherència entre tots els murals. «El que es fa aquí és molt especial. Hi ha una temàtica clara, una guia que es segueix per pintar i que, al final, ens dona una narrativa gràfica i visual que el ciutadà pot seguir i sentir-s’hi identificat», explica l’artista. 

Els murals ja es poden admirar, ja que s’han enllestit aquest dilluns després de quatre dies de feina, però la inauguració oficial serà aquest dissabte.